CV przepustką do rozmowy – jak napisać życiorys?

Rekruterzy na wstępną ocenę Twojego CV przeznaczają niecałe 30 sekund. Wydaje się, że to za mało? Podpowiadamy, jak stworzyć dobre CV, które nie zginie w setkach przesłanych maili i które od pierwszych sekund będzie interesujące i wartościowe.

Poniżej prezentujemy kilka wzorów CV, które można wykorzystać do tworzenia własnego życiorysu:

  1. Wzór 1
  2. Wzór 2
  3. Wzór 3


Ocena po okładce

To, jak wygląda nasz życiorys, może zachęcić (lub zniechęcić) przyszłego pracodawcę do zapoznania się z jego treścią. Liczy się wszystko: wielkość liter, rodzaj czcionki, to gdzie użyjemy kursywy i pogrubienia oraz jakie kolory wybierzemy. Możesz zastosować niepopularną czcionkę lub wykorzystać niestandardowy szablon, by Twoje CV wyróżniało się od innych. Jednak pamiętaj, by nie przesadzić. Najważniejsze jest, by Twój życiorys był czytelny i łatwy w odbiorze. Zbyt dużo pogrubień, kolorów lub dziwny format czcionki, może ten odbiór utrudnić.

Niestandardowe cv przepustką do rozmowy kwalifikacyjnej

Na pewno znajdziesz w sieci mnóstwo gotowych wzorów CV. Jednak kluczem do wyróżnienia z „szarych” i podobnych do siebie życiorysów może być stworzenie kreatywnego i oryginalnego CV. Nie musisz korzystać z istniejących szablonów czy parafrazować znalezionego w sieci życiorysu Jana Kowalskiego. Zastanów się dlaczego jesteś wartościowym kandydatem i dlaczego właśnie Ty będziesz najlepszym pracownikiem na danym stanowisku. Postaraj się, by Twoje CV to odzwierciedlało.

Niestandardowe formy CV są idealne, gdy ubiegamy się o pracę na stanowisku grafika, pr-owca czy marketingowca, gdzie kreatywność jest niezbędna. Do genialnych pomysłów należało stworzenie cv jako strony Google, w formie komiksu, gry komputerowej czy… czekoladki. Jednak pamiętajmy, by zachować umiar. Kreatywne i „udziwnione” CV nie pasuje do każdej posady. A pierwsze wrażenie możemy zrobić tylko raz.

Folder reklamowy

Pamiętaj, że CV to twój osobisty folder reklamowy. Dzięki niemu musisz „sprzedać” swoją osobę i zachęcić rekrutera, by spośród setek nadesłanych wybrał właśnie Twój życiorys. CV musi przedstawiać Twoje doświadczenia zawodowe jako interesujące i sensowne, podkreślać osiągnięcia, sukcesy i najważniejsze projekty. Postaraj się zamieścić w CV doświadczenie, które może mieć znaczenie dla Twojego przyszłego pracodawcy.

W poniedziałek o dziesiątej

Kiedy najlepiej wysłać CV? Rekruter przeczyta naszą aplikację z większą uwagą, jeśli zostanie wysłana w dzień roboczy około godz. 10. Do tego czasu zdąży on „przekopać się” przez maile z dnia poprzedniego i nocy. Nie polecamy wysłania CV po godzinie 16 ani w weekendy. Istnieje wówczas ryzyko, że Twoja aplikacja „zaginie” wśród innych maili.