Książki, które zmieniają – na lepsze!

Zapraszamy do listy kilku książek, która mogą zmienić wasze życie zawodowe i natchnąć do zmian – zarówno w nastawieniu do miejsca zatrudnienia, jak i osobistego rozwoju. To drogowskazy wypełnione wskazówkami, które mogą uczynić lepszymi.

"Jakiego koloru jest Twój spadochron?" - Richard Bolles

Niech najlepszą rekomendacją będzie fakt, iż nie ma na świecie popularniejszej książki dotykającej tematyki w jaki sposób znaleźć pracę. Od 30 lat jest też najlepiej sprzedającą się publikacją tego typu. Autor nie epatuje trudnych słownictwem i definicjami – książka jest zrozumiała dla każdego.

"Podręcznik genialnych pomysłów. Od inspiracji po realizację. Smashing Magazine" – Cameron Chapman

książka, która jest potężną dawką inspiracji, które pomogą rozwinąć twoją kreatywność i podpowiedzą ci w jaki sposób szukać weny w codziennym życiu – poprzez porady, anegdoty, zdjęcia, a także linki do interesujących stron internetowych. Graficy i webmasterzy będą zachwyceni.

"Lepiej być mądrym i bogatym! Co o pieniądzach każdy wiedzieć powinien" – Katarzyna Lorek

Poradnik o tym jak osiągać cele finansowe poprzez mądre, przemyślane decyzje. Również o tym jak pozbyć się kredytów, zaoszczędzić, odłożyć na emeryturę, a także w co inwestować. Książka o wykorzystywaniu szans. Dodaje skrzydeł. Naprawdę niezła.

"Menedżer skuteczny" – Peter F. Drucker

Książka, która poprowadzi za rękę zarówno początkującego menedżera, jak i tego z wypracowanym doświadczeniem. Pomaga zwiększyć efektywność zarządzania – niezależnie jaki masz do niego talent. Opiera się na stwierdzeniu, że ciężką pracą można zniwelować wszelkie braki.

"Zjedź tę żabę. 21 metod podnoszenia wydajności w pracy i zwalczania skłonności do zwlekania" – Brian Tracy

Może poprawić wydajność i wzmocnić pozycję w pracy. Merytoryczny zbiór wskazówek, które pomogą poradzić ci sobie z największymi problemami w twoim miejscu zatrudnienia, a tym samym mieć ogromny wpływ na twoje dalsze losy zawodowe – ponieważ będziesz w stanie połknąć przysłowiową żabę. Dobre czytadło.

"Pięć dysfunkcji pracy zespołowej" – Patrick Lencioni

Pięć dysfunkcji stanowiących sedno przyczyn trudności, jakie przeżywają zespoły ludzkie. Autor przedstawia nam model i etapy działań, które podpowiedzą jak stworzyć sprawny i skuteczny zespół pracowników. Lektura obowiązkowa dla liderów.

"Jak być dobrym szefem" – Selden Bob

Gotowa recepta na to, aby stać się szefem idealnym nie istnieje. Warto jednak nieustannie dokształcać się i czynić wszystko, aby rozwijać nie tylko przedsiębiorstwo, ale i samego siebie – to drugie zazwyczaj zresztą idzie za tym pierwszym. Jak motywować pracowników i sprawiać, by chcieli dawać z siebie jak najwięcej? Jak właściwie dokonywać ocen ich działań? Jak zarządzać czasem? Książka autorstwa kogoś kto osiągnął sukces.

"Bóg zawsze znajdzie Ci pracę. 50 lekcji jak szukać spełnienia" – Regina Brett

Lektura stworzona lekkim, przystępnym językiem, w której autorka z dużym poczuciem humoru udziela rad, które mają za zadanie podnosić na duchu, inspirować, poprawiać nastrój i dodawać energii do tego, aby zawojować rynek pracy. Polecamy szczególnie mocno.

Inspiracje Amazonia. 70 antystresowych kolorowanek.

Malowanki są dla dzieci? Niekoniecznie. To jedna z najlepszych metod na pozbycie się napięcia emocjonalnego i przezwyciężenia stresu, który wywołują przeróżne czynniki w pracy. Do korzystania z nich zachęcają zarówno psychologie pracy, jak i menedżerowie z wieloletnim doświadczeniem. My również!

"Praca wymarzona. Jak ją skutecznie znaleźć" – Sylwia Konik i Justyna Wydra

Przeczytana przeze mnie dwa razy. A w zasadzie połknięta na dwa razy. Pełna bardzo przydatnych, nieoczywistych wskazówek. Nie sposób się od niej oderwać.