5 powodów, dla których nie warto romansować w pracy - KS Service
+
KSSERVICE

5 powodów, dla których nie warto romansować w pracy

5 powodów, dla których nie warto romansować w pracy
22/11/2016

5 powodów, dla których nie warto romansować w pracy

Z prostej matematykiwynika, że będąc w pracy średnio osiem godzin dziennie, towłaśnie tam spędzamy 1/3 naszego życia. Trudno więc dziwić się,że nieustannie przebywając w tym samym gronie często w pewnymmomencie jeden z naszych kolegów / koleżanek z pracy staje się dlanas interesujący. Czy to jednak w ogóle ma sens?

Według statystyk najczęstsząformą relacji jaka zachodzi między dwojgiem ludzi w pracy nie jest jednakzwiązek, a romans. Odrzucając na moment dylematy moralne, by niespłaszczyć tematu do oczywistego stwierdzenia, że romans jest zły,przeanalizujmy jakie może on przynieść skutki.

Popierwsze… Niesmak. Romans trudno ukryć przed kolegami z pracy.Kiedy więc dowiedzą się o Was, to staną przed problemem czypowiedzieć o tym waszym partnerom, których mogą lubić i szanować.Przemilczanie jest formą oszustwa i wiele osób wychodzi z takiegozałożenia. Jeśli jednak nawet postanowią zachować tę informacjędla siebie, to mogą czuć się fatalnie z tym, jeśli publiczniebędziecie okazywali sobie uczucie.

Podrugie… Atmosfera w pracy. Może pojawić się w Waszym otoczeniuzazdrość, podejrzenia o lekceważenie swoich obowiązków, bobędziecie zbyt zajęci sobą, a także stracicie w oczach współtowarzyszy,którzy uznają Was za ludzi nieuczciwych i niedojrzałych. Całusy,klapsy i publiczne okazywanie zalotów mogą być w niesmakkonserwatywnych kolegów i koleżanek. Jeden romans możesparaliżować relacje w pracy i przekreślić lata pracy nad tym, bypracownicy czuli się w danym przedsiębiorstwie komfortowo.

Potrzecie… Jeśli romans pojawi się między pracodawcą, apracownikiem to można być niemalże pewnym, iż pojawią sięopinie, że ta osoba będzie teraz dużo lepiej traktowana od innych.Stanie się więc nieuczciwą konkurencją, z którą nie sposóbbędzie wygrać żadnymi sposobami. To zrodzi konflikty, szeptanie zaplecami, niezdrowe emocje względem pracownika.

Poczwarte… Romans pomiędzy pracownikami może spowodować, że będąoni bardziej zajmowali się sobą, niż swoimi obowiązkami. Jeślipracodawca odkryje Waszą relację i powiąże ją ze spadkiem Waszejefektywności, to możliwe, iż uzna, że najlepszym wyjściem będziezakończenie współpracy z Wami. W ten sposób możecie zaprzepaścićrównież długoletnią karierę zawodową i zniweczyć swoje planyzwiązane z rozwojem osobistym.

Przeczytaj  Nowa rola uczelni zawodowych

Popiąte… Problemy, które wiążą się z romansem w pracy, mogąsprawić, że zamiast czerpać z niego profity, może stać sięon zalążkiem kłopotów, które zaistnieją między Wami. Zamiast więcczegoś co mogłoby zamienić się w trwały związek, możecieskazać się nie tylko na szybkie zakończenie relacji, ale rosnącądo siebie niechęć i masę nieporozumień.

Przemyślcie dobrze swoją sytuacje, zanim wejdziecie na tak niebezpieczną ścieżkę. Do straty może być zbyt wiele.