+
KSSERVICE

Rozszerzenia reklam w Google Ads – które warto wybrać?

Rozszerzenia reklam w Google Ads – które warto wybrać?
13/07/2020

Stosowanie reklam tekstowych w kampaniach w wyszukiwarce internetowej jest czymś oczywistym. Użytkownik po wpisaniu frazy może zobaczyć reklamę złożoną z niebieskiego nagłówka, linii opisu i wyświetlanego adresu URL. Niekiedy zobaczyć można również inne elementy reklam. Dla dużej części osób dodatkowe funkcjonalności wzbogacające reklamy tekstowe nie są opcjami powszechnie stosowanymi. Warto stosować je. Pozwalają zwiększyć skuteczność prowadzonych działań reklamowych w wyszukiwarce Google.

Rozszerzenie linków do podstron

Rozszerzenie linków do podstron (sitelink) to jedno z najpopularniejszych i najczęściej stosowanych rozszerzeń reklam, które umożliwia skierowanie użytkowników na konkretne strony w witrynie internetowej. W ramach kampanii można dodać maksymalnie 10 takich linków. Dla wszystkich nie starczy miejsca pod reklamą tekstową, jednak będą one rotowane i wyświetlać częściej będą się te o większej skuteczności oraz lepszemu dopasowaniu do danego zapytania użytkownika. Przeważnie w każdej reklamie wyświetlić się może do 4-5 sitelinków.

Rozszerzenie objaśnień

Rozszerzenie, dzięki któremu użytkownik może zyskać istotną informację. Może to być na przykład „Bezpłatna dostawa”, „Infolinia 24H”, „Pracujemy od 8 do 22”, itp. Wyświetla się ono pod opisem reklamy. Może być również płynnym przejściem, kontynuacją opisu reklamy.

Rozszerzenie informacji w witrynie

Jak sama nazwa wskazuje rozszerzenie informacji w witrynie dostarcza dodatkowych informacji na temat tego co można znaleźć w witrynie, to czym zajmuje się firma. Mamy wybór spośród wielu nagłówków np. kategorii produktów. Wpisać należy np. jakie kategorie dostępne są w ofercie. Dzięki temu użytkownik zanim kliknie w reklamę wie jakich kategorii produktów może spodziewać się w ofercie.

Rozszerzenie cen

Ten typ rozszerzenia reklam umożliwia prezentację cen dla wybranych produktów, kategorii usług z oferty. Należy dodać minimum 3 kategorie cenowe, aby rozszerzenie mogło wyświetlać się w wyszukiwarce. Istnieje możliwość dodania większej liczby cen, wówczas będzie możliwość ich rotowania lub przeglądania po przesunięciu w bok.

Rozszerzenie promocji

Bardzo dobre rozwiązanie w przypadku czasowych akcji promocyjnych. Wykorzystać można gotowe szablony stworzone dla specjalnych okazji takich jak Dzień kobiet, Black Friday, Cyber Monday, Boże narodzenie i wiele innych. Pod reklamą prezentowany jest rabat kwotowy lub procentowy. Jest również możliwość podania kodu rabatowego.

Rozszerzenie połączenia

Wykorzystywanie numeru telefonu w reklamach tekstowych w wyszukiwarce to bardzo częsta praktyka. Warto jest dodać numer telefonu, aby móc otrzymywać więcej telefonicznych zgłoszeń od użytkowników z Google.

Rozszerzenie lokalizacji

Zachęca do odwiedzenia siedziby firmy. Informuje również o adresie, godzinach otwarcia i numerze telefonu zanim użytkownik zdecyduje się wejść na stronę. To dobry sposób, dla firm lokalnych, którym zależy na tym, aby klienci przychodzili do ich siedziby

Rozszerzenie formularza kontaktowego

Rozszerzenie, które ma za zadania zwiększyć liczbę leadów czyli kontaktów pozyskiwanych do potencjalnych klientów. Z tym rozszerzeniem jest to o wiele prostsze, ponieważ użytkownik po kliknięciu w rozszerzenie ma możliwość uzupełnienia krótkiego formularza, a następnie zostawienia swoich danych kontaktowych.

Rozszerzenie aplikacji

Ostatnim z omawianych rozszerzeń jest to, którego zadaniem jest promocja aplikacji mobilnych. Dzięki temu rozwiązaniu, oprócz promowania witryny możemy również wpłynąć na wzrost instalacji aplikacji mobilnej z Google Play lub AppStore.

Jak widzisz rodzajów rozszerzeń reklam w Google Ads jest bardzo dużo. Każdy biznes znajdzie coś odpowiedniego dla siebie. Zachęcam do wykorzystania wielu z nich. Pomoże to zwiększyć skuteczność Twoich kampanii reklamowych. Więcej na temat Google Ads znajdziesz na stronie https://lukaszwisniak.pl