Zawód: Specjalista ds. mediów społecznościowych - KS Service
+
KSSERVICE

Zawód: Specjalista ds. mediów społecznościowych

Zawód: Specjalista ds. mediów społecznościowych
09/01/2017

Zawód: Specjalista ds. mediów społecznościowych

Media społecznościowe posiadają ogromną, wręcz kosmiczną siłę oddziaływania, ale umiejętność ich dobrego wykorzystania jest niełatwą sztuką. By zostać specjalistą do spraw mediów nie wystarczy czas spędzany na popularnych portalach, to ledwie czubek góry lodowej.

Poruszając się wśród mediów społecznościowych wymagana jest obszerna wiedza z zakresu marketingu i psychologii społecznej, kreatywność oraz umiejętność wpływania na drugą osobę. Specjalista ds. mediów zajmuje się całym dialogiem między reprezentowaną marką, a odbiorcami. Do jego obowiązków należy redagowanie wpisów, dyskusje, odpowiedzi na pytania, a także organizowanie konkursów i dbanie o ciekawą stronę medialną. Analizuje on także efekty swojej pracy i konkurencji, jednocześnie przygotowując nowe strategie i wprowadzając je w życie.

Studia

Praca nie wymaga kierunkowego wykształcenia, wielu pracodawców oczekuje od kandydatów konkretnych cech charakteru i umiejętności, niżeli dyplomów. Pożądane są łatwe nawiązywanie kontaktu, znajomość rynku mediów, lekkie pióro czy znajomość języka obcego. To, oprócz podstawowych umiejętności, może zaważyć na ewentualnym zatrudnieniu.

W bardziej prestiżowych miejscach wymagane wykształcenie to studia wyższe, najczęściej z zakresu marketingu albo PR. Aktualnie polskie uczelnie wyższe nie oferują możliwości kształcenia z zakresu mediów społecznościowch. Dla nastawionych z dużym zdecydowaniem na ten kierunek jest możliwość nauki w szkołach policealnych.

Praca

Specjalistów ds. mediów najchętniej zatrudniają agencje branżowe, ale także samodzielne firmy. Istnieje możliwość pracy na własną rękę i tym samym zdobywania klientów samodzielnie, by zarządzać ich profilami. Takie osoby, nazywane freelancerami, pracę wykonują najczęściej w domu. Zatrudnieni na stałe spędzają dzień w biurze przy komputerze. Ważną rolę dogrywa także kontakt z klientami oraz warsztaty doszkalające, które pozwalają stale się rozwijać.

Zarobki

Pensja różni się od doświadczenia pracownika i miejsca zatrudnienia, ale to pierwsze często odgrywa znaczniejszą rolę. Pierwsze, podstawowe zarobki to ok. 2 tysiące złotych, co wraz z rozwojem i umiejętnościami samodzielnego prowadzenie projektów zwiększa się do ok. 5 tysięcy., jednak najlepsi specjaliści mogą już liczyć na ok. 8 tysięcy złotych miesięcznie. Freelancerzy, średnio, oczekują kilkuset złotych za prowadzenie fanpage na Facebooku.

Przyczyny popularności

Obserwując szereg zmian technologicznych i rosnące znaczenie, jeszcze niedawno nieistotnych dla nas, nowoczesnych urządzeń, łatwo wywnioskować, że żyjemy w świecie szybkich mediów. Zmieniły się sposoby komunikacji, przekaz danych, dostęp do wiadomości i szybkość ich przekazu. Serwisy społecznościowe mają olbrzymi wpływ na nas, ale także na naszą pracę. Umiejętne posługiwanie się nowinkami znacznie poprawia jakość życia i przyspiesza je, dając upragnione chwile dla siebie. Większość z popularnych platform jest darmowa, sprzyja to łatwemu i bezproblemowemu dostępowi dla wszystkich ludzi. Umiejętność rozumienia użytkowników oraz ich potrzeb, do tego dobre zarządzanie w sytuacjach kryzysowych i kultura osobista, to przepis na wyśmienitego specjalistę ds. mediów. Człowieka, który swoją pracą kontroluje więcej osób, niż nam się zdaje.