8 najważniejszych kompetencji zawodowych - KS Service
+
KSSERVICE

8 najważniejszych kompetencji zawodowych

8 najważniejszych kompetencji zawodowych
26/10/2017

8 najważniejszych kompetencji zawodowych

Twoje kompetencje zawodowe nierozerwalnie wiążą się z cechami charakteru i umiejętnościami miękkimi, które nabyłeś w trakcie swojego życia. Które z nich są najważniejsze? Nad czym warto szczególnie pracować?

Po pierwsze… Komunikatywność. Swoboda w wyrażaniu poglądów, empatia, a także zdolność przekazywania informacji w zrozumiały, dostępny sposób, to jeden z ważniejszych elementów kompetencji przy wyborze większości możliwych zawodów. Pamiętaj jednak, że to również umiejętność słuchania innych ludzi.

Po drugie… Budowanie relacji. To w jaki sposób funkcjonujesz w grupie i jak jesteś odbierany będzie budować twoje poczucie zadowolenia, bądź nie, w miejscu pracy. Każdy z pracowników tworzy atmosferę i z ludźmi sympatycznymi, ciepłymi i otwartymi chętniej chce się współpracować. Budowanie relacji jest szczególnie istotne w przypadku osób na wysokich stanowiskach, ponieważ mają oni większy wpływ na innych.

Po trzecie… Motywacja. Nie pozwól na to, by praca przestała dawać ci satysfakcję, tylko naucz się czerpać z każdego dnia i zadania, które zostało ci powierzone. Motywować może pochwała, awans, wyższe wynagrodzenie, możliwość rozwoju. Nie zgub tej pięknej cechy, bo jest ona głównym motorem napędowym w drodze na szczyt.

Po czwarte… Profesjonalizm. Nieistotne jest co robisz i za jaką płacę. Najważniejsze to podchodzić do swoich zadań z pełnym profesjonalizmem i zaangażowaniem. Pozwoli ci to rozwijać swoje kompetencje, stawać się coraz lepszym i bardziej konkurencyjnym.

Po piąte… Elastyczność. Na szybko zmieniającą się sytuację w miejscu pracy najlepiej reagować spokojem. Niezależnie czy masz wysokie stanowisko czy trochę niższe, to musisz zdawać sobie sprawę, że czeka cię wiele wyzwań w pracy. Może być to zmiana większość współpracowników czy wejście w życie ustawy, która postawi do góry nogami całą działalność przedsiębiorstwa. Wtedy przyda się elastyczność i zdolność przystosowania do nowej sytuacji.

Po szóste… Odpowiedzialność. Za swoje czyny odpowiadasz ty i jeśli potrafisz to robić, zamiast zrzucać winę na innych, to chwała dla ciebie. Takich ludzi bardziej się szanuje i prędzej na tym zyskasz, niż stracisz.

Przeczytaj  Dyrektywa work-life balance nadal nie wdrożona

Po siódme… Empatia. Przeróżne czynniki mogą wpływać na nastrój twoich pracowników i współpracowników. Ważne byś wtedy zachował zimną głowę i nie czynił zbyt pochopnych kroków, tylko starał się wczuć w sytuację innych.

Po ósme… Sumienność. Bądź wytrwały, pracowity i dobrze zorganizowany, a mądry pracodawca z całą pewnością zauważy jak ciężką pracę wykonujesz. To spowoduje, iż powinien cię szanować i na pewno nie będzie ci się z tej racji działa krzywda. Jest inaczej? Wielu pracodawców przyjmie sumiennego człowieka z otwartymi ramionami…