Czy hasztagi na Instagramie mają znaczenie? - KS Service
+
KSSERVICE

Czy hasztagi na Instagramie mają znaczenie?

Czy hasztagi na Instagramie mają znaczenie?
24/10/2021

Czy hasztagi na Instagramie mają znaczenie?

Social media stały się narzędziem docenianym przez influencerów i wielkie marki, a doskonałym przykładem jest tu Instagram. Ogromne zasięgi i możliwości reklamy sprawiają, że każdy powinien aktywnie prowadzić swój profil. Jednym z pierwszych zagadnień na drodze nowego influencera są hasztagi. Czym one są i jakie mają znaczenie?

Hasztagi i ich rola w budowaniu zasięgów

Instagram służy do zamieszczania różnego rodzaju zdjęć i krótkich filmów. Każdy materiał, który znajdzie się na profilu, można opisać w tradycyjny sposób, oznaczyć odpowiednie osoby (znajomych, uczestników czy sponsorów postu). Istnieją też hasztagi. To właśnie one są kluczowym elementem budowania profesjonalnego profilu. Ich właściwe dobieranie skutkuje trafieniem do wybranego grona odbiorców, co bezpośrednio przekłada się na wzrost liczby obserwujących oraz aktywności na koncie. 
Prostym sposobem promowania postów są automatyczne lajki na Instagramie. Działa to na zasadzie subskrypcji określonej ilości zdjęć. Lajki dodawane są natychmiast po opublikowaniu zdjęcia, jest to wygodne i naturalne zupełnie jak zdobywanie ich przy użyciu popularnych hasztagów.

Jak użytkownicy Instagrama korzystają z hasztagów?

Osoby poszukujący treści znajdujących się w ich obszarze zainteresowania korzystają z wewnętrznej wyszukiwarki serwisu. Wpisując tam hasła, które pragną znaleźć, kierowani są do postów na podstawie przypisanych do nich hasztagów. Oznacza to, że opisywanie dodawanych materiałów właściwymi hasztagami w znacznym stopniu zwiększa zasięgi i przyczynia się do szybszego rozwoju profilu.

Instagram umożliwia również obserwowanie wybranych hasztagów. Kiedy dane oznaczenie zostanie użyte podczas zamieszczania postu, wszyscy użytkownicy śledzący wskazany hashtag będą o tym powiadomieni.

Jak skutecznie używać hasztagów? 

Każde dodane zdjęcie powinno być opatrzone przynajmniej siedmioma różnymi hasztagami, choć zdecydowanie poleca się zwiększyć ich ilość nawet do trzydziestu. Nie należy jednak z tym przesadzać, żeby Instagram nie uznał hasztagów za spam.

Przeczytaj  Zawód: logistyk

Hashtagi powinny przede wszystkim być związane z zamieszczonym materiałem i nawiązywać do jego treści. Mylne używanie popularnych oznaczeń może skutkować zniechęceniem odbiorców. Z kolei dobranie poprawnych hasztagów sprawi, że więcej osób będzie widziało interesujące ich posty, co prowadzi do zwiększenia popularności profilu.

Pomoc w generowaniu hasztagów

Czasem zdarzają się sytuacje, w których zmęczenie, duża ilość pracy albo niestandardowe materiały sprawiają, że wymyślenie właściwych oznaczeń staje się wyjątkowo trudne. Kiedy nic nie przychodzi do głowy warto skorzystać z darmowych generatorów hasztagów, takich jak ten oferowany przez serwis polskielajki.pl, pod tym linkiem polskielajki.pl/generator-hasztagow-na-Instagramie/. W profesjonalnym narzędziu wystarczy wpisać podstawowe określenia opisujące zamieszczony materiał, a następnie kliknąć „Generuj Hashtagi”. Będzie to skutkować pojawieniem się listy sugerowanych hasztagów powiązanych z wybranym zagadnieniem.

Właściwy dobór hasztagów do postów 

Hasztagi powinny nawiązywać bezpośrednio do zamieszczonego zdjęcia czy filmu. Dobrze jest skorzystać z popularnych oznaczeń, które cieszą się największą liczbą wyszukiwań na Instagramie, a które jednocześnie pasują do tej konkretnej treści. Można wziąć tu pod uwagę takie rzeczy jak miejsce, którego dotyczy post, otoczenie czy to, co znajduje się w publikowanej treści.

Tak otagowane materiały powinny zostać uzupełnione o dobrze przemyślane i chwytliwe hashtagi, które będą zarezerwowane tylko dla tego jednego profilu. Takie rozwiązanie z czasem przyczyni się do znaczącego wzrostu zasięgów i szybszego rozwoju profilu. Za pomocą wyszukiwarki Instagrama można w prosty sposób sprawdzić, czy wybrane firmowe hashtagi nie są już przez kogoś zarezerwowane.

Nie należy używać samych najpopularniejszych oznaczeń, choć powinna być ich przewaga. Idealnym rozwiązaniem jest mieszanie często wyszukiwanych hasztagów z tymi bardziej niszowymi. Pozwoli to trafić do większej liczby obserwujących i skuteczniej wybić się spośród innych profili. Ponownie warto użyć tu generatora hasztagów z serwisu polskielajki.pl. Pozwoli on poszerzyć nieco spojrzenie na dane zagadnienie i może zasugerować rzadziej występujące, ale skuteczne oznaczenia.

Przeczytaj  Dowiedz się więcej o pracy Opiekunki w Niemczech

Poprawne rozmieszczenie hasztagów

Ostatnią kwestią, która ma znaczący wpływ na zasięgi i skuteczność hasztagów to ich poprawne rozmieszczenie. Istnieją dwie metody stosowania oznaczeń i obie są skuteczne, ale sprawdzają się przy w różnych sytuacjach. Chodzi tu mianowicie o rozmiar danego profilu. 

Hashtagi bezpośrednio w zamieszczonym poście

Jest to najbardziej intuicyjne i popularne rozwiązanie. Mało osób zdaje sobie jednak sprawę z tego, że zamieszczanie hasztagów w publikowanej treści skuteczne jest dla małych profili, gdzie liczba obserwujących nie przekracza 100 tysięcy. 

Hasztagi w pierwszym komentarzu 

Jest to najczęściej stosowany sposób oznaczania postu przez duże firmy i znane marki. Warto zacząć stosować tę metodę po przekroczeniu liczby 100 tysięcy obserwujących. Wpłynie to bezpośrednio na lepsze pozycjonowanie profilu przez algorytmy Instagrama.