Szukając pracy nasza uwaga skupiona jest na informacjach dla nas najbardziej oczywistych – wynagrodzenie i rodzaj wykonywanej pracy. Jednakże czy tylko na tym powinniśmy skupiać swoją uwagę podczas składania CV? Czy nie powinniśmy zwrócić większej atencji na środowisko dla rozwoju kariery zawodowej? Co tak naprawdę sprawi, że dana Firma, będzie dobrym miejscem pracy?
Podstawą każdej Firmy są pracownicy. To oni budują markę, reputację, organizację danej organizacji. Aby stworzyć zespół „pomocny w biznesie”, pracodawcy coraz częściej sięgają po nowoczesne metody rekrutowania pracowników, opierając się o wiedzę z zakresu psychologii. Do najnowszych form zarówno rekrutacji, jak również prowadzenia biznesu, jest Employer Branding.
Czym dokładnie jest EB?
To nic innego jak budowanie ciekawego, pozytywnego wizerunku firmy poprzez podejmowanie czynności, które nakierowane są na potencjalnych i obecnych pracowników. To strategia wykorzystywana w rekrutacji, mająca na celu pokazaniu najlepszego wizerunku firmy dla atrakcyjnych i kluczowych (dla danego przedsiębiorcy) kandydata na określone stanowisko. Metoda ta, wykorzystywana jest coraz częściej w ofertach pracy oraz jako reklama pracodawcy.
Przeglądając oferty pracy w serwisach ogłoszeniowych np. Nuzle.pl, można zauważyć ogłoszenia, które w swej treści nie tylko opisują stanowisko, na które obecnie trwa rekrutacja. Coraz więcej pojawiają się ofert pracy, które przedstawiają po krótce pracodawcę, prezentują osiągniętą na rynku pozycję Firmy i oferują szereg benefitów dla kandydata. To nic innego, jak wykorzystanie metody EB.
Czy warto się skusić?
Nie ma stu procentowej pewności, że dana oferta pracy jest wiarygodna, jednakże ta profesjonalnie przygotowana, podaje kandydatowi wiele dodatkowych informacji, szczegółów. Tak przeprowadzana rekrutacja jest profesjonalną i dość skuteczną formą pozyskania właściwego pracownika, zarówno z punktu widzenia pracodawcy jak i pracownika.
Pracownik otrzymuje duży pakiet informacji o Firmie i stanowisku, jak również o profitach, jakie może otrzymać już w pierwszym kroku poszukiwania pracy. Jest to kluczowe w podjęciu decyzji i odrzuceniu innych, konkurencyjnych ofert. Po odrzuceniu innych ofert, kandydat silniej związuje się z potencjalnym pracodawcą, silniej również jest zainteresowany pracą i pokłada większe nadzieje w rozmowie kwalifikacyjnej. Nie jest to oferta pracy „jedna z wielu”, ale staje się tą istotną, którą chcemy zdobyć.
Pracodawca natomiast, dzięki zamieszczonym treściom w ofercie pracy, daje sygnał kogo konkretnie potrzebuje do pracy, jakie są oczekiwania, wymagania i na jakie kompetencje kładzie największy nacisk. Spływające CV są zatem mocno ścisłe z założeniami, dzięki czemu pracodawca ma dużo większe możliwości wyboru idealnego pracownika na oferowane stanowisko.
Employer branding – kursy i szkolenia
Przygotowanie strategii employer branding, która przyciągnie kandydatów do firmy nie jest jednak wcale takie proste. Nic dziwnego, że na rynku szkoleniowym pojawia się coraz więcej szkoleń, kursów i warsztatów poświęconych employer branding. Szkolenia employer branding pozwalają poznać cele i zasady wdrażania efektywnej strategii budowania wizerunku pracodawcy. Szkolenia tego typu poleca się przede wszystkim osobom odpowiadającym w firmach za zarządzanie kapitałem ludzkim, zarządzanie działem personalnym, komunikacją wewnętrzną, ale też dla menedżerów i najwyższej kadry zarządzającej w przedsiębiorstwie, która chce zdobyć przewagę konkurencyjną dzięki employer brandingowi.