Edit Content

O nas

Jesteśmy profesjonalną agencją zatrudnienia KS Service, specjalizującą się w dostarczaniu kompleksowych rozwiązań z zakresu rekrutacji, doradztwa zawodowego oraz zarządzania zasobami ludzkimi. Znajdziesz Nas w Szczecinie, Łodzi i Poznaniu

Dane kontaktowe

Pokolenie Y na rynku pracy

Pokolenie Y na rynku pracy

PokolenieY nazywane także milenialsami, następną generacją, pokoleniem cyfrowym czypokoleniem ipodów, jest trzecią w kolejności generacją na współczesnym rynkupracy. Od swoich poprzedników różnią się przede wszystkim biegłą znajomością iobsługą mediów cyfrowych.

Przyszło nam zakładać, że w Polsce pokolenie Y toosoby urodzone od 1984 do 1997 roku, ale w innych częściach świata lata te mogąnieznacznie się różnić, ponieważ determinują je zmiany i rozwój społeczeństwa.Milenialsów uważa się za zuchwałych, ale otwartych i gotowych na nowe inieznane rzeczy. Przez rozpiętość w latach urodzeń, pokolenie Y może mieć jużstabilną i pewną posadę w pracy, albo dopiero wkraczać w poważny rynek. Uważasię, że ich dzieciństwo było proste i przyjemne, ponieważ wychowali się wlepszym ustroju i edukowali się w zreformowanym systemie. To osoby, którychrodzice dbali o wykształcenie i systematycznie budowali pewności siebie i wiarywe własne umiejętności.

Charakterystyka

– aktywne korzystanie z technologii i mediów cyfrowychw każdej dziedzinie życia

– mają znajomych na całym świecie

– stały dostęp do Internetu zapełnia im łatwiejszekontakty z innymi

– opóźniają usamodzielnienie

– dobre wykształcenie

– chęć rozwoju

– dbają o dostatnie życie

PokolenieY w pracy

Generacja Y nie pamięta ciężkich czasów swoichrodziców, w Polsce PRL, dlatego ich podejście do życia i pracy jest odmienne.Chcą pracować w rozwojowej pracy, ale myślą długoterminowo, planując czasyemerytalne i swoje możliwości na przyszłość. Dbają o życie prywatne, chcą bybyło dostanie, dlatego praca ma być do niego dostosowana, a nie odwrotnie. Wkontaktach z szefem i osobami na różnych stanowiskach są bardzo swobodni,traktują wszystkich jak równych sobie, ewentualnie o innych kompetencjach.Lubią jasne i proste polecenia, które nie budzą wątpliwości. Chociaż sąświetnie przygotowani na globalizację i realia wolnego rynku, nie radzą sobienajlepiej z dynamicznymi i nieoczywistymi problemami.

Wady

Ograniczeni przez brak ograniczeń – pokolenie Y jestpierwszym, które tak sprawnie opanowało technologię cyfrową, ale przez topojawiło się zautomatyzowanie myślenia i porzucenie samodzielnych poglądów; sączęsto częścią dużej masy, bez jakiejkolwiek indywidualności.

Zamknięcie na inne pokolenia – przekonanie o własnejświetności i bieg w cyfrowej rzeczywistości mocno odsunęły generację Y odinnych pokoleń; potrafią izolować się od najbliższych, uważając ich poglądy ipodejście za przestarzałe.

Brak autorytetów – spora część pokolenia Y nie potrafipowiedzieć kto jest ich wzorem czy inspiracją; maja wysokie mniemanie o sobie iswoich umiejętnościach, dlatego nie potrzebują kogoś nad sobą; uważają się zawyjątkowych, unikatowych i niepowtarzalnych.

Nieodpowiedzialność – przez zbytnią pewność siebie,zaczynając przygodę z rynkiem pracy muszą przejść szybki kurs dojrzewania inauczyć się odpowiadać za własne czyny i pomyłki; nie biorą pod uwagę możliwychniepowodzeń, ponieważ nie uważają, że mogą się pomylić.

Najważniejszeczynnik przy podejmowaniu pracy przez pokolenie Y

– atmosfer pracy

– możliwość rozwoju kariery zawodowej

– wysokość wynagrodzenia

– możliwość rozwoju i wynagrodzeń

– employer branding

– praca zgodna z zainteresowaniami

– wyzwania i powierzona odpowiedzialność