Pozapłacowe benefity, które chciałbyś mieć - KS Service
+
KSSERVICE

Pozapłacowe benefity, które chciałbyś mieć

Pozapłacowe benefity, które chciałbyś mieć
27/11/2016

Pozapłacowe benefity, które chciałbyś mieć

Stopa bezrobocia w Polscenieustannie maleje, czego skutkiem to, że coraz więcej pracodawcówzmuszonych jest zabiegać o każdego pracownika. Jednym z najlepszymdo tego sposobów jest zaoferowaniu mu dodatków do wynagrodzenia.

Najczęściej pracodawcy oferują benefity w postaci dodatkowychkursów i szkoleń, jednakże według wielu raportów z ostatnich latwynika, że najbardziej oczekiwana jest prywatna opieka medyczna.

Benefity są dodatkami do wynagrodzenia, które są przekazywane wsposób inny niż za pomocą gotówki. Najwięcej oferują pracodawcyw branżach, w których rynek pracowniczy jest wąski,profesjonalistów jest wciąż niewielu, więc o każdego pracownikatrzeba niemalże walczyć. Jak chociażby o programistów czy osobyposługujące się nietypowymi językami obcymi. Benefity mają byćdodatkową motywacją do pracy, skutecznie zniechęcającymi dozmiany pracodawcy.

Do najpopularniejszych benefitów zalicza się dodatkoweubezpieczenie emerytalne, bony towarowe, karty zniżkowe do ośrodkówsportowych, kursy językowe, bilety na wydarzenia kulturalne,bezpłatne posiłki, dodatkowe dni wolne, telefon komórkowy doużytku prywatnego, a także dodatek relokacyjny, czyli dodatkowewynagrodzenie płatne pracownikowi za podjęcie pracy w innym miejscuzamieszkania, niż w dotychczasowym. Może być to jednorazowa kwota,ale i kilkumiesięczna pomoc finansowa przy opłacie wynajmowanegomieszkanie.

Najczęściej jest tak, że dodatki do wynagrodzenia są częściowopłatne przez pracowników, ale niekoniecznie jest to regułą. Dobenefitów można zaliczyć również zabiegi marketingowe, któresłużą dbaniu o jak najlepsze relacje w pracy. Mogą być todarmowe owoce, batoniki przekazywane pracownikom raz w miesiącu,darmowa kawa każdego dnia czy wspólne pieczenie kiełbasek przyintegracyjnym ognisku. Coraz popularniejsza jest także oferta…masaży wykonywanych w trakcie pracy. Najczęściej dla pracownikówpracujących przy biurku, narażonych na bóle kręgosłupa. Masażpleców oraz głowy znacznie uprzyjemnia czas spędzany w pracy ijest fantastycznym zabiegiem marketingowym. Wszystko zależne jestwięc od kreatywności pracodawcy i środków finansowych, którejest w stanie przeznaczyć na walkę o względy swoich pracowników.

Coraz więcej przedsiębiorców decyduje się na to, aby to pracownikwybrał z jakich dodatkowych świadczeń chciałby skorzystać.Powoduje to, że pracodawca nie wydaje niepotrzebnie pieniędzy na tedodatki, które nie są danej osobie potrzebne, ucząc sięjednocześnie które z nich są najbardziej pożądane. Częstoparadoksalnie wiąże się to z większymi kosztami przeznaczonymi nabenefity, więc decydują się na takich ruch zazwyczaj firmyzatrudniające pracowników wysokiego szczebla.

Fajnie, prawda? Obyśmy mieli ich zawsze jak najwięcej!