Edit Content

O nas

Jesteśmy profesjonalną agencją zatrudnienia KS Service, specjalizującą się w dostarczaniu kompleksowych rozwiązań z zakresu rekrutacji, doradztwa zawodowego oraz zarządzania zasobami ludzkimi. Znajdziesz Nas w Szczecinie, Łodzi i Poznaniu

Dane kontaktowe

Zawód: e-commerce manager

Zawód: e-commerce manager

Handel elektroniczny, który wykorzystuje technologie, jakimi są środki i urządzenia elektroniczne do zawierania transakcji handlowych, to e-commerce. Najpopularniejszą jego formą jest handel elektroniczny, który używa do rozpowszechniania swoich działań sklepów internetowych.

Pierwszy sklep internetowy w Polsce powstał w 1997 roku, ale na świecie miało to miejsce sporo wcześniej. W 1979 roku w Wielkiej Brytanii wynaleziono zakupy on-line. Idea szybko zaczęła rozkwitać, aż do czasów obecnych, kiedy większość przedsiębiorstw oferuje swoje usługi w internecie.

Studia

Polskie uczelnie wyższe nie posiadają w swojej ofercie kształcenia na kierunku e-commerce manager. Chcąc podjąć pracę w tej dziedzinie należy posiadać jednak dyplom wyższej uczelni ekonomicznej lub technicznej. Preferowane kierunki to reklama i marketing oraz informatyka. Wymaga się dobrej orientacji w najnowszych trendach sprzedaży online, a także obsługi komputera na poziomie zaawansowanym. Kandydat na managera powinien być zorganizowany, dokładny i skrupulatny, a także mieć analityczny umysł i łatwość w dostosowaniu się do aktualnych trendów.

Praca

E-commerce manager większość swojego dnia pracy spędza za biurkiem. Wykonuje codzienne czynności za pomocą komputera i za pośrednictwem internetu. Jednym z jego działań może być wsparcie techniczne firmy w obsłudze systemu oraz kontakt z innymi pracownikami i klientami. Specjalista ds. handlu elektronicznego odpowiada za nadzór i koordynację dystrybucji produktów i usług, a także wszystkich pośrednich procesów, które są efektem tych działań. Odczytuje on wskaźniki efektywności działań marketingowych, dbając o podnoszenie wyników firmy. Ważne, żeby potrafił przekształcić tradycyjne metody i oferty tak, by dopasowały się do najnowszych potrzeb i standardów. Obycie w świecie internetowym powinno skutkować tym, że na podstawie obserwacji zachowań użytkowników sieci, będzie umiał wykorzystać je do poprawienia wyników sprzedaży.

Zarobki

Na wysokość wynagrodzenia ma wpływ zakres obowiązków oraz doświadczenie pracownika. Im większa odpowiedzialność i waga powierzonych zadań, tym atrakcyjniejsze zarobki. Przeciętnie, specjalista od e-commerce, który odpowiada za bieżącą obsługę sklepu, zamówienia, produkty i dostawców, zarabia około 4 000 złotych netto. E-commerce marketing manager, który zarządza poszczególnymi kanałami reklamy i odpowiada za skuteczność prowadzonych działań, zarabia około 6 500 złotych netto. Dyrektor e-commerce, który zarządza całą strategią sklepu i odpowiada za całościowe wyniki sprzedaży, zarabia około 12 500 złotych netto.

Masa korzyści

System e-commerce jak każdy inny ma swoje wady, ale zważywszy na najnowsze trendy i kierunek zmian można śmiało stwierdzić, że jest to zwód przyszłości. Jest stanowiskiem, które wykreowało społeczeństwo i jego potrzeby. Pojawił się stosunkowo niedawno, dlatego ciągle potrzeba wykształconych ludzi, którzy będą chcieli rozwijać się w tej dziedzinie.

 Kilka najważniejszych korzyści wynikających ze stosowania e-commerce:

– oszczędność i to na wielu polach; np. klient oszczędza czas, firma koszty funkcjonowania i wyposażenia biur, ominięcie pośredników, niski koszt reklamy i promocji

– indywidualność; komunikacja z konkretną jednostką sprawia, że kontakt jest bardziej spersonalizowany

– elastyczność; dotyczy to czasu, miejsca czy dostosowania do potrzeb

– aktualność; system bazujący na internecie zawsze jest za bieżąco ze zmianami i ma świeżą bazę ofert

– wybór; klient ma możliwość zapoznania się z dużo szerszą ofertą, ponieważ dobra internetowe mają dużą i łatwą dostępność

– zasięg; rynek internetowy to sieć globalna, która ciągle się rozrasta

– informacja; dzięki możliwości porównania produktów oraz zasięgnięcia opinii na ich temat w internecie

– wygoda; firma ma czas na przygotowanie siebie i oferty, a klient może rozważyć ją w każdej chwili i miejscu

– atrakcyjność; dzięki dużej konkurencji i rywalizacji o klienta

– efektywność; oferta jest dostępna i prezentowana przez cały rok, siedem dni w tygodniu, 24 godziny na dobę