Zdrowe i szybkie jedzenie do pracy

Żyjemy szybko, pracujemy jeszcze szybciej, ale gdzieś po drodze wymaga się zatrzymać i coś zjeść. Najlepiej szybko i zdrowo. Zbilansowany posiłek odpowiada za nasze zdrowie i siły do efektywnej pracy.

Niech pierwszy rzucie kamieniem, ten, który nigdy nie zjadł na szybko niezdrowej przekąski czy zapomniał obiadu do pracy, przez co musiał zadowolić się przekąskami z automatu. Mało miejsc pracy oferuje posiłki dla pracowników, albo ma stołówki. Ludzie, którzy troszczą się o swój organizm muszą sami o niego zadbać i postarać się o odpowiedni posiłek każdego dnia. Dla wszystkich potrzebujących odrobiny motywacji przygotowaliśmy kilka sprawdzonych pomysłów. Do dzieła i smacznego!

Pierś z kurczaka z warzywami

Składniki: filet z kurczaka, wybrane przyprawy, oliwa z oliwek i ulubione warzywo (np. pomidory, brokuł, kalafior)

Zaczynamy od marynaty, którą przygotowujemy na bazie oliwy z oliwek i przypraw, których ilość i rodzaj są dowolne, w końcu każdy ma inny smak. Filet dzielimy na dwa lub trzy cieńsze, w zależności od wyjściowej wielkości, a później nacieramy marynatą. Wybrane warzywo gotujemy w osolonej wodzie, a kurczaka smażymy około 5 minut z każdej strony.

Sałatka z wędzonym łososiem

Składniki: wędzony łosoś w plastrach, sałata (np. roszponka), pomidorki koktajlowe, przyprawy (sól, pieprz, suszony koperek), oliwa z oliwek i sok z cytryny

Pierwszym etapem jest zrobienie sosu winegret z soku z cytryny (ok. pół łyżki), oliwy z oliwek (ok. trzy łyżki) i przypraw. Łososia kroimy na małe kawałki, a pomidorki na połówki lub ćwiartki. Mieszamy w misce roszponkę, łososia i pomidorki, a całość skrapiamy sosem winegret. Dodatkowym plusem dania jest to, że nie wymaga podgrzania, sprawdzi się w firmie bez kuchni czy mikrofalówki.

Łosoś z ryżem

Składniki: filet z łososia, ryż (propozycja – brązowy), rukola, ser feta, przyprawy (sól, pieprz), oliwa z oliwek, sok z cytryny

Ryż ugotować zgodnie z instrukcjami na opakowaniu. Łosia doprawiamy solą i pieprzem, a następnie wkładamy na rozgrzaną patelnię z łyżką oliwy. Rybę smażymy 2-3 minuty skórą do dołu i ściągamy. Ugotowany ryż mieszamy z rukolą i serem feta, a następnie wrzucamy na patelnię. Na mieszankę układamy rybę skórą do dołu i dusimy całość pod przykryciem przez 3-4 minuty. Przed jedzenie, warto skropić całość sokiem z cytryny i oliwą z oliwek. Danie nabierze dodatkowego smaku po podgrzaniu w mikrofalówce.

Marchewkowe frytki

Składniki: marchewki, wybrane przyprawy (np. sól, papryka Cayenne, papryka słodka, papryka osra, pieprz, czubryca, czosnek)

W misce przygotować mieszankę przypraw. Marchewkę pokroić w słupki, wrzucić do przypraw i dobrze wymieszać. Doprawioną marchewkę układamy na papierze do pieczenia i pieczemy ok. 25 minut w rozgrzanym do 180°C piekarniku. W podobny sposób można przygotować sobie przekąskę z dowolnych warzyw, ważne żeby kawałki nie były zbyt grube, bo się nie upieką.

Wrap

Składniki: placki tortilli, wybrane warzywa do nadzienia, kurczak/ryba/jajko

Kładziemy placek na płaskiej powierzchni i układamy na nim ulubione dodatki. Zawsze dobrze będzie smakować sałata, ogórek i papryka. Do tego kawałki kurczaka, ryby lub pokrojone jajko, ważne żeby było smacznie i syto. Najpierw zaginamy spód tortilli do środka, a następnie tworzymy rulon z całości. Nadzienie najlepiej układać na jednej stronie placku, żeby ułatwić sobie zawijanie.