+

Zdrowe i szybkie jedzenie do pracy

Zdrowe i szybkie jedzenie do pracy
21/09/2017

Żyjemyszybko, pracujemy jeszcze szybciej, ale gdzieś po drodze wymaga sięzatrzymać i coś zjeść. Najlepiej szybko i zdrowo. Zbilansowanyposiłek odpowiada za nasze zdrowie i siły do efektywnej pracy.

Niechpierwszy rzucie kamieniem, ten, który nigdy nie zjadł na szybkoniezdrowej przekąski czy zapomniał obiadu do pracy, przez co musiałzadowolić się przekąskami z automatu. Mało miejsc pracy oferujeposiłki dla pracowników, albo ma stołówki. Ludzie, którzytroszczą się o swój organizm muszą sami o niego zadbać ipostarać się o odpowiedni posiłek każdego dnia. Dla wszystkichpotrzebujących odrobiny motywacji przygotowaliśmy kilkasprawdzonych pomysłów. Do dzieła i smacznego!

Pierśz kurczaka z warzywami

Składniki:filet z kurczaka, wybrane przyprawy, oliwa z oliwek i ulubionewarzywo (np. pomidory, brokuł, kalafior)

Zaczynamyod marynaty, którą przygotowujemy na bazie oliwy z oliwek iprzypraw, których ilość i rodzaj są dowolne, w końcu każdy mainny smak. Filet dzielimy na dwa lub trzy cieńsze, w zależności odwyjściowej wielkości, a później nacieramy marynatą. Wybranewarzywo gotujemy w osolonej wodzie, a kurczaka smażymy około 5minut z każdej strony.

Sałatkaz wędzonym łososiem

Składniki:wędzony łosoś w plastrach, sałata (np. roszponka), pomidorkikoktajlowe, przyprawy (sól, pieprz, suszony koperek), oliwa z oliweki sok z cytryny

Pierwszymetapem jest zrobienie sosu winegret z soku z cytryny (ok. półłyżki), oliwy z oliwek (ok. trzy łyżki) i przypraw. Łososiakroimy na małe kawałki, a pomidorki na połówki lub ćwiartki.Mieszamy w misce roszponkę, łososia i pomidorki, a całośćskrapiamy sosem winegret. Dodatkowym plusem dania jest to, że niewymaga podgrzania, sprawdzi się w firmie bez kuchni czymikrofalówki.

Łosośz ryżem

Składniki:filet z łososia, ryż (propozycja – brązowy), rukola, ser feta,przyprawy (sól, pieprz), oliwa z oliwek, sok z cytryny

Ryżugotować zgodnie z instrukcjami na opakowaniu. Łosia doprawiamysolą i pieprzem, a następnie wkładamy na rozgrzaną patelnię złyżką oliwy. Rybę smażymy 2-3 minuty skórą do dołu iściągamy. Ugotowany ryż mieszamy z rukolą i serem feta, anastępnie wrzucamy na patelnię. Na mieszankę układamy rybę skórądo dołu i dusimy całość pod przykryciem przez 3-4 minuty. Przedjedzenie, warto skropić całość sokiem z cytryny i oliwą zoliwek. Danie nabierze dodatkowego smaku po podgrzaniu wmikrofalówce.

Marchewkowefrytki

Składniki:marchewki, wybrane przyprawy (np. sól, papryka Cayenne, paprykasłodka, papryka osra, pieprz, czubryca, czosnek)

Wmisce przygotować mieszankę przypraw. Marchewkę pokroić w słupki,wrzucić do przypraw i dobrze wymieszać. Doprawioną marchewkęukładamy na papierze do pieczenia i pieczemy ok. 25 minut wrozgrzanym do 180°C piekarniku. W podobny sposób można przygotowaćsobie przekąskę z dowolnych warzyw, ważne żeby kawałki nie byłyzbyt grube, bo się nie upieką.

Wrap

Składniki:placki tortilli, wybrane warzywa do nadzienia, kurczak/ryba/jajko

Kładziemyplacek na płaskiej powierzchni i układamy na nim ulubione dodatki.Zawsze dobrze będzie smakować sałata, ogórek i papryka. Do tegokawałki kurczaka, ryby lub pokrojone jajko, ważne żeby byłosmacznie i syto. Najpierw zaginamy spód tortilli do środka, anastępnie tworzymy rulon z całości. Nadzienie najlepiej układaćna jednej stronie placku, żeby ułatwić sobie zawijanie.