Co roku na rynku pracy pojawiają się kolejni, młodzi absolwenci polskich uczelni wyższych, którzy chcieliby zespolić dotychczasową wiedzę z praktyką i doświadczeniem. Aby to nastąpiło, muszą oni najpierw znaleźć odpowiednie zatrudnienie, co wiąże się z udziałem, niekiedy w długim, wieloetapowym procesie rekrutacyjnym.
Co zrobić, aby rekruter dostrzegł CV kandydata spośród dziesiątek innych aplikacji? Jak przygotować się do rozmowy rekrutacyjnej? W jaki sposób rozmawiać na spotkaniu o pieniądzach? I w reszcie jak z sukcesem przebrnąć przez rekrutację i zakończyć swój udział podpisaniem umowy z pracodawcą? Na te i inne tematy debatowano podczas kwietniowego spotkania ze studentami, które zostało zorganizowane przez władze Instytutu Psychologii Uniwersytetu Szczecińskiego. Spotkanie poprowadziła Agata Wróblewska – była absolwentka instytutu, a jednocześnie Specjalista ds. Rekrutacji i Selekcji Personelu z Agencji Zatrudnienia KS SERVICE.
Wizyta pracownika agencji KS SERVICE w Instytucie Psychologii, a także sama tematyka wykładu na temat rekrutacji spotkała się z niemałym zainteresowaniem ze strony studentów. Wystąpienie rekrutera szybko przerodziło się w aktywną dyskusję na temat atrakcyjności wysyłanych aplikacji, a także przygotowania do spotkania rekrutacyjnego. Największym zainteresowaniem cieszyła się tematyka związana z oczekiwaniami finansowymi oraz zapotrzebowaniem na rynku pracy. Studenci wyrazili zainteresowanie kwestią formy rozmowy o finansach, a także chcieli uzyskać szczegółowe informacje odnośnie specjalizacji i kompetencji, które są dzisiaj najbardziej pożądane wśród kandydatów i pracowników.
Spotkanie rekrutera z przyszłymi absolwentami ukazało świadomość młodych ludzi w kwestii przygotowania własnego profilu kompetencyjnego do startu w życie zawodowe. Osoby studiujące pragną przedstawić swoją kandydaturę przyszłym potencjalnym pracodawcom z jak najlepszej strony. By tego dokonać, poszukują wiedzy na temat przebiegu i formy procesu rekrutacyjnego, by nie tylko zainteresować rekruterów ciekawymi aplikacjami, ale również by w sposób profesjonalny zaprezentować się w trakcie rozmowy telefonicznej, a także podczas spotkania rekrutacyjnego.
Przeprowadzone warsztaty przyniosły wiele korzyści nie tylko uczestnikom spotkania, ale również okazały się ciekawym doświadczeniem dla osoby specjalizującej się w dziedzinie rekrutacji i selekcji personelu. Obie strony miały możliwość podzielenia się wzajemnie własnymi doświadczeniami związanymi z udziałem w procesach rekrutacyjnych. Organizowanie podobnych spotkań nie tylko pozwala studentom na zdobycie praktycznej wiedzy z obszaru rekrutacji i selekcji, ale jednocześnie stanowi odskocznię od standardowych zajęć akademickich 🙂
Dowiedz się czym jest praca tymczasowa, idealne rozwiązanie dla studenta w okresie wakacyjnym/